Een geweldige call-center-ervaring

De wereld van de call centers staat te trillen op zijn benen. Wat een persoonlijke klantervaring van een bekende cabaretier al niet teweeg kan brengen! Binnen korte tijd 6000 klantverhalen op zijn e-mail, uitnodigingen voor zowat alle praatprogramma’s, spreektijd op een congres over klantgerichtheid en vele verhalen en opiniestukken in de geschreven pers. De teneur is, dat het goed mis is in dit land waar het dienstverlening via call centers betreft: als je al iemand na lang wachten aan de lijn krijgt, weet hij/zij van toeten nog blazen of wimpelt je als klant af. Je wordt vooral niet geholpen.
Dat het anders kan bewijst verzekeraar Interpolis al vele jaren hetgeen tot uitdrukking komt in hoge cijfers voor klanttevredenheid. Mijn recente persoonlijke ervaring is geheel in lijn hiermee. Toen ik na thuiskomst van vakantie ontdekte dat mijn parketvloer omhoog was gekomen als gevolg van een lekkage, heb ik direct het call center van Interpolis gebeld. Ondanks het feit dat de avond ervoor een harde storm over Zuid-Nederland was getrokken wat tot erg veel schademeldingen leidde, kreeg ik binnen een minuut een medewerker aan de lijn die mij meteen het gevoel gaf dat ik klant was. Zij was rustig, vroeg naar de schade en wilde mij direct helpen. Omdat ik de omvang van de schade rond €3500 inschatte, moest er een expert langskomen. Zij vroeg er begrip voor dat het door alle stormschades wat langer kon duren dat die persoon langs zou komen. Vier tot vijf werkdagen in plaats van de gebruikelijke twee tot drie. Ik vond dit al heel snel, maar ik werd niet teleurgesteld: de expert was er binnen een week en heeft na zijn bezoek Interpolis direct de schade doorgegeven. Binnen enkele dagen had ik al een voorschot op mijn rekening. Kortom een geweldige klantervaring! Om met Lebbis te spreken: “Als je wilt dan kan het.”

En wat een verschil met de verzekeraar van mijn moeder. Vorig jaar claimde zij voor het eerst na een leven van premies betalen een schade van €200 aan haar fiets nadat ze was aangereden. Het heeft veel correspondentie en tijd gekost voordat die schade was afgewerkt.

Reacties

Reageer

vijftien + dertien =