Social media voor (kleine) zelfstandigen
Kijk, daar kun je wat mee. Het boekje ‘Laat de klant naar jou komen’ van kleine zelfstandige Erno Hannink is vooral heel praktisch. In een korte introductie behandelt hij (nog maar eens) waarom je toch echt vanuit je klant moet denken en niet vanuit je producten en diensten. Les 1 in marketing dus. Maar nog steeds heel actueel. Hannink zet in het kort op een rij waarom online marketing voor ZZP’ers veel beter werkt dan traditionele marketing. Vervolgens laat hij zien hoe je – als je kiest voor online – gevonden wordt door je doelgroep en hoe je online kunt netwerken. Met vragen als ‘Hoeveel tekst heb je nodig?’, ‘Hoe krijg je meer abonnees?’ en ‘Waarom zou ik Twitter gebruiken?’ sluit hij precies aan bij de beoogde lezer van zijn boek, de ZZP’er. Hij praktiseert wat hij preekt. Da’s altijd goed. Heel instructief wordt hij als het gaat om hoe je moet starten met verschillende social media. Zelfs voor iemand die al aardig op weg is, bevat ook dat deel nog interessante tips en trucs.
Nuttig dus. Het boek zelf heb je zo uit. En gebruik maken van social media kost nagenoeg niets. Behalve (veel) tijd. Ook daar is Hannink duidelijk over. Kopen!